Followers

Sunday, March 10, 2013

WAK GI MAMPUS LAH KAT MELAKA TUUUI


⇧ Me at Stadium Tun Fatimah, Melaka. ©2013 WakGelas™ 

Fuyohhh, betul ke orang melaka bila cakap macam longkang.., Uhhhuuu, maaf yer orang Melaka.

Sebenarnye pagi subuh sepi-E tadi Sabtu wak dh berlarian ke stadium tun Fatimah melaka yee., Kunun2nye wak nk join aktivitas menembak kelab Nikon walkabout tuuuh.., Bila wak sampi wak tengok punyela ramai oghang Melaka berlarian senaman jugakk., wak tawaf satu pusingan stadium jugak sebab stadium tun Fatimah tu tengah di renovasi, sibbaik jumfer jugak geng2 Nikon ogang Melaka heyyhh..,[+ NikonClub Walkabout - Melaka ]



Berbalik citer tajuk tu yee.., selalu jugakla wak baca blog oghang melaka.. dan wak pon kurious matcham kuching jugakk.. Betul ke Oghang Melaka suka Maki? 'Hawau', 'Celaka', 'Lahanat' dan 'Sial' adalah antara perkataan 'kesukaan' mereka. Uhhhu, tapi wak blom jumfer oghang Jerman Jawa Melaka yg cakap camgitu jugakk., Bertuahlah saper2 yg berkahwin dgn oghang Melaka yee.., yg X kahwin2 tu alhamdulillah sbb jodoh ajal maut rejeki semua tu Tuhan tentukan.., kannns. Dan abg Long yg nak kawein bini muda Melaka jgnlah nnti tetibe sakit jantung kiok pulak bila mak mertua sergah gurau2 cakap 'Hawau kau! Hidup lagi rupanya. Ingatkan dah Mampus!'..,ehKeekehh

Tapi secara peribadinye wak percaya jugak ramai kawan2 wak oghang Melaka yg sofan sanTun jugakk.., pijak semut pon X mati semut ituu kanns..sambil wak nak fantun la skitt - kalo roboh kota Melaka , papan di Jawa wak dirikann.. kalo sungguh bagai dikata (ammvoiii), jiwa dan raga saper nak serahkann tuuu..,uhHUu


⇧ Stadium Tun Fatimah, Melaka. ©2013 WakGelas™ 


⇧ A hibiscus flower and aerobics dancers. Stadium Tun Fatimah, Melaka. ©2013 WakGelas™ 


⇧ Me at Stadium Tun Fatimah, Melaka. ©2013 WakGelas™ 


⇧ Later they will kick me. Stadium Tun Fatimah, Melaka. ©2013 WakGelas™ 


⇧ Stadium Tun Fatimah, Melaka. ©2013 WakGelas™ 


⇧ Pic courtesy from Nikon Club website. Stadium Tun Fatimah, Melaka. ©2013 WakGelas™. [+ NikonClub Walkabout - Melaka ]

29 comments:

  1. Hihihi ade je orang melaka yg tinggi budi bahasa dan pekertinya wak....... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betulla bro.. ayat2 longkang ni biasanyer tuk kawan2 rapat adik bradik ibu anak jeeer., eehhEe

      Delete
  2. Setakat ni tak ada pulak kena maki dgn kata2 spt itu.
    Baru je dapat anak sdra org Melaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. kang matsom kena baik2 rapat2 dgn anak sdra tu nnti kuarlah kata2 spt itu jugakk..,ahhks

      Delete
  3. sudah lebih 20 tahun punyai abang ipar orang melaka, baik jer, masa belajar, jika tak cukup duit belanja, call jer dia, sepantas kilat dia suh g ambik ngan kakak, dengan abang sendiri segan lak nak minta...

    ReplyDelete
    Replies
    1. untungla mak ada abg ipar yg loaded..,uhHUu

      Delete
  4. patut le komen kat blog kita pasal gambar kabur kat belakang....rupanya...kat sini pun ader....ahakz....

    Kita pun org melaka wak....tapi tak de budaya tu....tapi org2 tua ada lah...tapi dah biasa mcm tu....tak rasa apa2.....kalau org luar tu...may be lah kan...ahakz

    ReplyDelete
    Replies
    1. OOOho generasi lama lar suka ckp longkang tuu yee..,ehHHee

      Delete
  5. Tak semua org Melaka mcm tue :-)

    ReplyDelete
  6. Cakap je macam ..hati baik be...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ingatkan budi bahasa budaya kita..aHHks

      Delete
  7. Saya ada kawan org Melaka. Mmg tipikal org melaka, peel nya ya rabbi, menyamfah betul ngan dia.

    Wak, seksi nya gambar yg last tuuuuuui, saja je wak kan kan kan?

    ReplyDelete
  8. setakat kenal dgn org2 melaka, semuanya ok je bahasa meke wak..
    haih wak nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. untungla mak dpt kawan yg berbudi bahasa ghituu.., uhhuU

      Delete
  9. orang melaka setakat ni yg sy kenal sopan santun.. Hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. untungla kenal yg sopan santun jeeer.. ehHHHee

      Delete
  10. setakat nie belum jumpa lg ngan org2 melaka yg sebegitu..=)

    ReplyDelete
  11. takut tgk tajuk entry wak kali nie....he3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sampai hati nak baca tajuk kat atas tu sebenarnya

      Delete
  12. salam wakkk....

    melaka bandaraya bersejarah tu wak...naik beca best tau...
    org melaka bahasanye kasau tp hatinye baik kot wak..

    ulau melingkau di atas pagau...

    ReplyDelete
  13. setakat ni tak jumpa lagi,hehe....


    p/s: wakkk oo wakkkk,bahagianya tgk header wakkkkkkk, syoknya kalau dapat duduk kat batu2 tu sambil mengelamun,cewahh,hehe

    ReplyDelete
  14. Masa mula2 kawen dengan orang melaka dulu memang saya dilanda inferiority complex yang sangattt tinggi sebab selalu kena maki. Selepas 3 tahun memendam rasa dan bila bangkit kembali, baru saya faham, bila balas dengan maki semula barulah terpancar kasih sayang dan senda guraunya. Pelik kan...?

    ReplyDelete
  15. lahabauuu! hahaha..

    kelab nikon takgi photoshoot kat pantai ke Wak....:P

    ReplyDelete

Salam,

pecah kaca pecah cermin,
lepas baca harap komen