Followers

Tuesday, March 5, 2013

SUNGAI KEDUA PALING LURUS DI MALAYSIA

⇧ Sungai Lurus, Batu Pahat, sunset last weekend. ©2013 WakGelas™

Salam pagi Selasa kengkawan wak sumer2laar..,aHHks

Sila abaikan tajuk ye sebab wak saja merapu bila ituari wak dlm pjalanan dari Kuala Pilah ke Seremban ternampaklah papantanda 'Jambatan kedua Tertinggi di Malaysia' di Jalan Bukit Putus yg ketinggiannya 48m (dari paras mana?). Soklan wak yelah - apakah jambatan yg Paling Tinggi di Malaysia fulakks??? Mula2 wak ingatkan Jambatan Pulau Pinang tapi cuma 33m jak tingginye dari sea level .. Takkanla Skybridge KLCC yg tingginye 175m above street level??.., Ada korang kisah kewww.., uuuHU

Citer psl Sungai Lurus pulak. Petang Ahad sempat lg wak berlarian mngejar matahri terbenam sunset kat pantai Batu Pahat heyyyhh.., Dptla jugak wak tembak seketul dua ketul gambiran..,

Masa wak baru sampai kat teFian pantai memey ramai orangramai okeyy.., Tetiba adalah aweks2 kilang nih teriak wak soh amek gambor dorang.. wak layan, nyengirr dan senyum jeer., dan mereka pown membalas senyuman wak .., kuikui2

⇧ I swear I don't know these girls. Sungai Lurus, Batu Pahat. ©2013 WakGelas™

54 comments:

  1. woit.. ada lagi ke sungai lurus ni wak? ni tempat mainan aku masa kecik2 ni. lepas punggur dah tak lawa, sinilah port mancing. tak sangka ada cerita sungai lurus lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memey ramai orangramai kat tepi pantai situ ada warong jual kerang bakar ke ape.. wak X singgah warong tu tapii..iHHIkks

      Delete
  2. Wak memang suka minum I swear kan..... jumpa ngan aweks-aweks tu pun Wak tetap ngan I Swear.... kik kik kik kik

    ReplyDelete
    Replies
    1. wak pon baru tauu I swear tu sejenis minuman rupenyerr.., kehkeh2

      Delete
  3. cantik la pic tu wak..terer ambil..

    ReplyDelete
    Replies
    1. eheee, tembak2 jer makk.., tenkiu yee

      Delete
  4. giller kentang LAwonya, wak!
    Owesomeeeee.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. kentang pown iso dadhi gonjol jugak yee mbakyu., harhar2

      Delete
  5. 4 org anak dara di tepian sungai waktu senja...apakah...eheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu larr anak dara zaman modern okehh..,ekkee

      Delete
  6. anak dara tak elok berada diluar rumah senja2 hehe....[...]

    ReplyDelete
    Replies
    1. anak dara sekang dh Xleh makang saman mak yeee..,harhar2

      Delete
  7. Replies
    1. salam mak sukak sukak., timekaseh yee

      Delete
  8. Apa upah Wak beri minah2 tu supaya jadi model?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak X baca abes keew? kan dorang yg teriak panggil wak soh tangkap gambr ada ke fatut wak pulak yg kena bagi upahhh.., kowserr

      Delete
  9. hahahahah mati-mati ingatkan sungai ni meme lurus.. rupa2nya namanya sungai lurus uhuhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mek, yg kat dlm gambr ni bukan sungai tapi pantai laut Selat Melaka yee., nama kampung ni kampung Sungai Lurus.., ahHHks

      Delete
  10. kah kah kah..
    aweks kilang baju merah tu pakai kain batik kaaa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahhhaa.., sibbaik X berkemban kann abg doc..,

      Delete
  11. Slm selasa wakk...ahHHks

    Indahnya pemandangan ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. melayan mentari terbenam diwaktu senje je cik wirda yee..,eHHHe

      Delete
  12. Replies
    1. ciptaan Illahi tu makk..syukur kanns dpt tengok view camtuu..,UUhuuu

      Delete
  13. Dulu kecik-kecik arwah abah selalu bawa kami g sungai lurus..skang laaaaammmmaaaaa dah tak pi huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak dh jadik oghang pulau sekang kanns.. mak bawak anak2 gi maner fulakks tuu..,uHHuuu

      Delete
  14. salam.......
    mana gambar wak gelas yang hensem tu......?
    kempunan TA nak delok....
    walah walahwak gelas......ojo empetan.....!!!!!
    hehhehehehe

    ReplyDelete
  15. chett jumpa awek kilang yer waks :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sibbaik jumpe awek kilang, kalo jumpe makhluk X diundang kan lagi susah makk.,ahHHKs

      Delete
  16. Salam Wak..
    hehe..nyempat lg amek pic ngan aweks kilang.. hihi.. :p

    ntah le wak..cma pon tak tau jambatan yg tertinggi tu kat mana? hahaha.. :p
    nice shot :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cma tau X bangunan paling tinggi kat dunia sekang nii? ihHIkks, salam cma tuuu

      Delete
  17. assalam..amboi2 wak..sempat jugak ek?.. ha2x..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan menyelam sambil minum air laut yee makk..,eHHkee

      Delete
  18. Wak wak, Sungai Lurus diredah diam-diam, bila pulak nak ke Minyak Beku?
    Kuala Pilah ke Seremban tu jalannya dah lurus ke Wak?
    Dulu, muda2 dulu saya adalah ke sana.

    Tgok gambar2 Wak ni Msia ni aman damai aje Wak
    Risau pulak, geger2 di Lahad Datu tu berjangkit2 ke tempat lain wak
    mANALAH TAU kan ada musuh2 dlm selimut

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah kang, mugo2 negara akan tetap aman damai sejahtera sentosa senantiasa.. aminn

      Delete
  19. Susahnya komen2 aje hilang, wak ni ada silap mata ya?
    Saya Tulis pendek2 ajelah Wak.
    Sungai Lurus? Bila pulak nak ke Minyak Beku dan Batu Dipahat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wak pon dh sampi pantai minyak beku tu ye kang.., ehHHHe

      Delete
  20. wak, kuota dah cukup tu wakkk :p
    ngam2. hewhewhew

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan setakat cukup, dh terlebih tuuuu..hewhewww2

      Delete
  21. pic 1 tu mmg terbaik, last tu no komen hehehe

    ReplyDelete
  22. Ahaha yg last tu mmg terbaik! ;p First time here, follow dah ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. timekaseh follow blog wak yee.., eeHhe

      Delete
  23. nice sunset.

    awek-awek tu adik beradik ke? sama tapi serupa je muka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ntahhlaa cikfidde.., yg pasti emak dorg sama pompuanns.., ihhiks

      Delete
  24. Replies
    1. ntahllaa., yg pasti bukan anak jembalang jin toncit yeee.. ehhee

      Delete
  25. Replies
    1. timekaseh bro the Izudean yee..,iHIkks

      Delete
  26. waduhnwaduhnwakkkkkkkk..... inLaw CiM dekat ajo ngan sg.lurus ni. tuuuuu kat spg.bkt.batu

    slalu gak bersunset di sg. lurus

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahhaaa.., ingatkan tempat korang berendut dulu2 tu jugakk.,ahhhks

      Delete
  27. wah...wak siap ajak awek bergambar....terus femes kesemuanya.....

    ReplyDelete
  28. Wak,

    best lawa cantik awesome pic atas tu!!

    ReplyDelete

Salam,

pecah kaca pecah cermin,
lepas baca harap komen