Followers

Tuesday, February 12, 2013

SEPETANG DI PERTANG


⇧ 1. Tugu Merdeka, Kuala Klawang, Negeri Sembilan. ©2013 WakGelas™

Pas dari LCCT ngantaren anak wedok wak balik asrama kolejnye, wak terus berlarian lagik ke Kuala Klawang dlm perjalanan balik key Ell yee..,

Bebenornye nak amek gambo rumah minangkabau yg atap ada tanduk kerbau tu, tapi apalah nasib wak, takdokla rumah minangkabau orang2 kampung yg X berpagar kelilingnye kecuali hatta semuanye berpagar duri dawai adanyee..eHHHHe geram wak tauuu

Bebenornye jugakk wak carik tugu memorial perang jepun Kuala KLawang, tapi budak Petronas tu dh salah tunjuk tugu Merdeka pulakk.. ape barang? makam moyan dato undang abdullah pon sembarang jugak dia tunjukk.., uhHUu

Tapi sempatla jugak wak terjah pekan Simpang Pertang yg senyap sunyi tuu.. dan patah balik ke Kuala Klawang sebelum carik jalan potong lalu hutan rimba yg tebal jalan berliku tuk ke Ampang lookout point yg dah ditutup jugakk.., ahhKs



⇧ 2. Dewan Budaya Jelebu, Pertang, Negeri Sembilan. ©2013 WakGelas™


⇧ 3. I AM NIKON OKAY - LOL. The cannon of Dato' Undang Abdullah, Kuala Klawang. ©2013 WakGelas™


⇧ 4. Semenyih rainforest. ©2013 WakGelas™


⇧ 5. Between Kuala Klawang and Hulu Langat. ©2013 WakGelas™


⇧ 6. Between Kuala Klawang and Semenyih. ©2013 WakGelas™


⇧ 7. No through road due to the landslide. Between Kuala Klawang and Semenyih. ©2013 WakGelas™

29 comments:

  1. Ada tugu memorial perang nipon kat K.Klawang? nanti saya terjah hujung minggu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa yer ade, to wak x abes buat research lg.. uhhuu

      Delete
  2. jauh perjalanan luas pemandangan Wak cuti panjang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuti blom abes yee mekdaa tuu.., ihhHiks

      Delete
  3. Genting Peras jalan potong dari Jelebu ke Selangor..biasa lalu situ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. lenkali leh try lalu situ.. thanks mak sukak3 yee

      Delete
  4. seronoknya wak berjimba jimba..... cantik2 pic semuanya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. jalan sorg2 je bro remy.. xde sonoknye sgt.. uhhuu

      Delete
  5. seronoknyer wak......
    pro gak amek gambar...... tabik sikit.

    ReplyDelete
  6. Wak ee...

    Lohhh
    Nganteng niee injen putih..
    lawo la wak photo!
    wong jowo power temenan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaa lek yong kui.., wak kan main2 jempretan waie tohh

      Delete
  7. sume berpagar duri eh wak.. huhu security tu wak nanti de penceroboh... neway.. pic Wak tetap ohsem!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kat kampong pon dh ramai penciri maling kann.. uhhuu

      Delete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. gi la sana tp wak rasa xde yg menariknye kat pertang.. ehhhHE

      Delete
  9. cntik n unik Sgt umah minangkabau.. cntik jugak kete wak. pinjam sehari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laa memey cantik ukiran seni bumbung atap umah minang tu kann.., ekkEe

      Delete
  10. sepang -simpang pertang - kuala klawang - ampang... jauh berjalan luas pandangan kan Wak kann..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bebenornye dari masai lagi la bang mJmP yee..,iHIkkks

      Delete
  11. Hensemnyer keter, Wak? Owh, saya bangga jadi anak N9.

    ReplyDelete
  12. salam wak..
    hahaha..nk carik bumbung umah gaya tanduk kerbau tu agak mencabar ye?

    singah talang, kampung hubby cma tu :)

    ReplyDelete

Salam,

pecah kaca pecah cermin,
lepas baca harap komen