Followers

Friday, November 2, 2012

MOVIE REVIEW: BUNOHAN

⇧ Screenshot from Bunohan the movie. ©2012 WakGelas™

weii salam2 sbht2 waK yg jauh di mato ,tpi dkt di ati wak huhuu..
 
kemaren anak angkat wak ni mintak tolong wak donlod muvie bunohan the movie tuuuui.., pas wak donlod bagai, bila nk bg kat dia bg mcm2 alasan externl drive hilang laa, pc opis kaput la bagaiii kete masyuk workshop laa .. geram btoii wak tauu buli2 wak gitu.. sibbaik spender pon X lupe tinggal manerr
 
wak bukannye ape, wak memey X penah donlod dn tengok citer melayu merapu sumer nii, dulu masa jaman awie ke ziana zain sembilu wak layannsn jugakkk.., sekang byk citer hantu mistik alam bunian .. wak X sukak tauuu bukan wak takut seram2 kuku yeee ekkkeEEe
 
tp ntah cmne mlm tadi wak dh layan,a bes dh terperok kt dlm pc wak ni, nk buang sayang pulopps.. uuuhhUUu ini review wak jugakk, kalo ade sesape X puas ati jgn mare wak yee, jgn saman wak puloookkks wehhh...,
 
keseluruhannye jalan citer yg simple mudah pahe tuk wak laa walo dorang kecek klate sbb ade subtitle jugakk (ahakzss!), tapi komplikated jugak, siap orang kena sembelih dgn lawi ayam dgn dare mamcut2 boleh pulak Finas XXX sensor gituu.. ada mistik pompuan bunian jadi separuh buaya , orgtua byk rahsia kanns sbb bini ramai 2 orang jugakk anak lintang pukang anak tirila anak haram-J pon ado jugakk ada pon berebut harta dan ada yg Xmoh harta, ahhh panjang pulak wak mbebel nii, dipendekn citer, yg wak XXX paham tu camane watak jahat leh menang diakhir citerr.. sumer watak baek2 belako mati kena bunuh wehhh - mana aci kannns, filem holywood wak tengok pon hero memey mesti menang punyee.. ehhEEE ntahla labuu... motifp citer moral of the story tu gapoh? ahha, mungkin dorang nak kita jadik jahat2 belako agaknyee.. hmmm,,m,
 
w'salam salam jemuahh mmuahh dari wak si pemalu dpt wak coertkan utk muu kwn2 wakk weiii..

21 comments:

  1. cerita melayu skang ni banyak merapunya la wak hehehe

    ReplyDelete
  2. memey la .. saya cerito melayu suko buat hok pelik2... Hero mati habis tingga ore jahat sumo.

    p/s Wak faham tak kalau takder subtitle

    ReplyDelete
  3. wak2MystoryPic:
    wak pahe la seket2 jugokk.. oohhOO

    ReplyDelete
  4. wak2Kesuma:
    abes mak sllau tengok citer aper erk.. eggehhh

    ReplyDelete
  5. kawe pong tok tengok. Tapi cito Tali arahe sabri yunus male ghayo haji hari tuh kawe tgk... sedak weh... dan dan segho nok kelik KB, sib baik jam teruk.

    ReplyDelete
  6. wak2Ijahans:
    nntila wak tengok citer Tapi tuuu.. ehhhEe

    ReplyDelete
  7. so Wak hafal la skrip filem Sembilu ni? ~bahahaha

    ReplyDelete
  8. wak2Daddy:
    xde maknye doc nk hafal skrip bagaiii.. uhh

    ReplyDelete
  9. I tak tengok filem mcm ni. Tapi drp yg Wak crita tu mungkin akan ada Part 2 la tuh.
    Nanti dlm Part 2 boleh la hero menang. Hehe

    ReplyDelete
  10. wak2deengineur:
    ahhaa.. kalo ade part 2 saper nk jadik hero sbb dh kena bunuh kat part 1..

    ReplyDelete
  11. cito Tali lah wak, bukey Tapi.. hahahha

    ReplyDelete
  12. wak2Ijahans:
    oops sori ye mak, typo tadi tuuu...uhhUu

    ReplyDelete
  13. wiwits.

    wak layan sembilu eh dulu....

    wiwits!

    ReplyDelete
  14. wak2gadisBunga™ :
    sembilu 1 dan sembilu 2.. ahhhaa

    ReplyDelete
  15. keh keh keh... cite melayu jarang beno j~n sedut... sat lagi terkecewa lepas sedut

    ReplyDelete
  16. wak2J~N:
    kekadang bosan je tengok kanns.. uhhuuu

    ReplyDelete
  17. ko dah buang ke cite tu wak...
    kena tengok ulang2 sampai paham....

    moral of the story ... masa muda2 jangan hensem sgt sampai orang tgk pon langgar tiang letrik LLN.. ehhee

    ReplyDelete
  18. cerita melayu sometime boring la ..huhu

    ReplyDelete
  19. Rupa-rupanya wak ni sibuk2 sempat juga tgok felem

    ReplyDelete

Salam,

pecah kaca pecah cermin,
lepas baca harap komen