Followers

Sunday, November 18, 2012

KAKAK ME KAWEN LAGI

⇧ Dataran Sungai Rengit, Kota Tinggi. ©2012 WakGelas™

Asl'kum.semuanyee..saja2 wak tulis utk isi masa lapang utk renung kita semua....mmg btul ,idup nii mmg X secantik pelangi,X secantik orng yg kita kenali ati budi seseorng tuu..yg ponting ati mahu jujur..cuba pikir2 jgn terlalu sombong ngan ciptaan Allah yg ade kekurng seseorng tuuui..walaupon sekadar shbat kwn teman gitu2 mcm2 aje laa hee22....amin wak si pemalu doakan utk muu kwn2 shabt kuu semuanyee..syuman tuu melambangkan ati seseorng tuu.. 

sbenarnye wak nk citer ituari wak kan kt Pontianak, kakak wak yg tua yg dah lama janda dh bercucu pown dh byk kali calling calling wak heyyh.., smlm baru dpt ckp kakak wak tu nak nikah bulan depan.. wak ckp alhamdulillah, kalo ada org nk jaga dia xkan wak nk tahan2 mana leh tahan jugakkk.. uuuHHuu ttibe wak kok jadik kesian ramey kawan2 wak dh masuk 4 series pon masih blom kawen2 lagi jugakkk..,

citer laenn..,smlm wak dh bawak anak lanang wedok semualaa jalan2 ujung benua asia yg belah sini, bukan belah pontian heyyyhh.. kuikui2 

wslam dari wak si pemalu weiii syum2 selalu hepi2 selalu..aminn slamt ujung minggu..muahhhss utk kwn2 sorry gigi kurng sbb jatuh motor lupa nak buat gigi palsu hee weiiii..nak muahhs pon malu juga hee2

 
⇧ Kampung Langkah Baik, Tanjung Pengelih, Pengerang, Kota Tinggi. ©2012 WakGelas™


⇧ Tanjung Pengelih, Pengerang, Kota Tinggi. ©2012 WakGelas™


⇧ Pillboxes of Tanjung Pengelih, Pengerang, Kota Tinggi. ©2012 WakGelas™


⇧ Tanjung Pengelih, Pengerang, Kota Tinggi. ©2012 WakGelas™


⇧ Tanjung Belungkor, Kota Tinggi. ©2012 WakGelas™

44 comments:

  1. tersedak saya wak..sebut2 pontian nih.

    tahniah utk kakak wak..dan wak jugak, bakal dpt ipar baru.

    anak lanang wak ni memang comel sgt2!

    ReplyDelete
    Replies
    1. naper mbakyu sedak pulopps, penah selalu brendut kt pantai pontian keeew.. ehhee

      timekaseh yee

      Delete
    2. Berendut apanya wak..kg saya kat Pontian. :)

      Delete
    3. ahhaha mbakyu Ujie nii, wak gurau2an jakk.. jgn mare yoo

      Delete
  2. Assalamualaikum...WAK.
    Wak, hari ni aku nak cerita panjang sikit.
    Wak, tahniah dapat abang ipar yang baru. Moga-moga abang ipar wak tu org baik-baik. Maklumlah sekarang ni macam-macam.

    Emak mertua aku wak, umur 60, dia kahwin lagi, anak-anak pun sokong wak.
    Maklumlah katanya hidup ini sunyi gitew...

    Jadi, kalau seseorang tu walau dah tua, dan kata nak kahwin, kahwinkan saja wak. Takut, satu masa dia dah tak ada, dan dia tak kahwin sebab kita yg membantahnya, kita akan menyesal wak. Hidup ni, sementara saja WAK.

    Dah kahwin nanti, pandai-pandailah dia bawak diri. Jangan DIA cerita tentang masalah-masalah baru yg memberatkan kaum-kerabat sudahlaah wak.

    Lagi satu Wak, aku tgok wak suka bawak anak-anak ke tepi laut, tepi sungai....kalau anak-anak wak jumpa botol ke, kelapa ke, bungkusan aneh ke, harap-harap anak Wak tak mengutipnya. Sekarang ni ramai dukun, ustaz yg buang saka, hantu raya, jembalang ke dalam bekas-bekas tu dan menghanyutkannya ke laut. Mana tahu yg kita ambil tu salah satu benda-benda itu. Ini pesan seorang ustaz kepada aku wak....

    Akhir kata, selamat bercuti buat anak-anak wak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kang .. timekaseh yo atas nasihat gituu ..

      Delete
  3. semoga dia berbahagia la hendaknya ye...

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. salam ahad jugakk cik blogger tuuu.. eHH

      Delete
  5. Alahaiii... anak lanang Wak yang kecik kiut tu macam mana gaya pun tangan dia tetap kat belakang... kakak dia pun sama

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekadang je gaya dorang camtu, wak X penah paksa heyyhh.. ehhheE

      Delete
  6. bila dah tua tua ni wak, yg penting kawin untuk buat teman. nafsu nafsi ni tolak tepi. Eh tapi wak, ija ingat lagi ada satu atuk kat kg ija, sblm kawin jalan pakai tongkat wak... mmg dah tua sgt2 dalam dekat2 80 dah wak. Kawin dgn janda hot uuuuu. atuk ni mmg berwang lerr... tapikan wak... kawin baru beberapa bulan kan, fomfuan tu pregnant. Hilang tongkat waak... kesahnyaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. kampong ija yg mana satu, atuk mane satu yg kawen janda hot tuuu.. cerr citerr.. ehhhHEH

      Delete
  7. semoga bahagialah hendaknyer kaka wak tu yer..

    ReplyDelete
  8. jatuh motor...patah gigi...hehe..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo patah hati? leh carik yg laen lagik.. kuikui2

      Delete
  9. Tahniah buat kakak wak, semoga jodohnya berpanjangan. Sibungsu nampak makin hensom la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. timekasehla mak atas ucpan tuuu.. ihhIIks

      Delete
  10. Tahniah Wakkk... sempena bakal dapat abg ipor baru... ehehe
    Itulah namanya jodoh kan... ;))

    ReplyDelete
  11. Replies
    1. tak koser nak jeles jeles. lain la kalo takde orang ajak GB kawennn... :p

      Delete
  12. Tahniah Wak bakal dapat abg ipar...ekekekeke..
    Dah rezeki & jodohnya kan...kita doakan yg terbaekkkk..

    Lawo lah Wak replika udang tu..macam udang Transformer..:)

    ReplyDelete
  13. tahniah untuk kakak wak tu yee....
    ko jadi pengapit kee...hahahaa


    hi yaasir... menantu umi.. intan payung... hehehee

    ReplyDelete
  14. Salam wak,
    Dapat ahli keluarga baru baguslah, alhamdulillah..betul juga kata kawan-kawan yang lain..pandai-pandailah mereka melayari bahtera hidup..semoga bahagia hendaknya

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam jugak kak Kniedaz n timekaseh gakk..,

      Delete
  15. As salam Wak..Alhamdulillah Tahniah nak dapat abg ipar ya. Semoga kekal bahagia selamanya..Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam mak ratu yee .. timekasehh aminn

      Delete
  16. tahniah bertambah ahli kelorga..

    ohh tak lama membangun maju la pengerang tu kan.. cantik kan sbb tepi laut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. timekasee kak mulan tuu.. gi la pengerang .. ehhee

      Delete
  17. Jernih aje muka anak Wak ni. Dah besar mesti hensem kan...

    ReplyDelete
  18. tahniah...jodoh tuu..tak ader sunyi kakak wak tu nnt..ada teman berbicara.....wah besonyer udang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo kecik bukan udang namanyerr,, ehhee, tenkiu mama mia tuu

      Delete
  19. model berbayar ke tak berbayar ni wak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg ni x berbayar yee.. naper awok nk jadi model keeew? eHhhee

      Delete

Salam,

pecah kaca pecah cermin,
lepas baca harap komen