Followers

Thursday, December 27, 2012

PROJECT 50MM - DAY 34 (MENYUNDAL BERSAMA GADISBUNGA)

⇧ Pokok bunga Pontianak Harum Sundal Malam(Polianthes tuberosum), bought at Sungai Buloh Nurseries, and photographed at Bukit Belacan with KLCC bokeh view. ©2012 WakGelas™

tajuk wak bikin gempaq sikit, Xde kena mengenal dgn blogger heyyh..harap maklum

bulan pas masa balik dari indon Pontianak tu anak angkat wak ni guling2 nangis2 marah2 wak sbb x bawak balik munger sundal malam.., manalah wak nk carikk wehh..,

Hari Ahad kemaren wak dh berlarian ke Sungai Buloh nurseries heyhhh.., Sorang diri matcham biasa yee..,Pestaim sampey memey byk nurseries..,syurga penggemar bunga2 jugakk, wak pon nmpk ade budak2 photographer sibuk tembak2 gambiran bunga yee..,

Wak cari pokok sundal malam, byk tempat wak tanye, sumer orang kakak indon mamat bangla kat nurseri tu kenal nama bunge sundal malam..,tapi maya karin dorang X kenal fulakks uhHUuu..,tapi masa-elahnye problem susah nk cari yg ada bunga kembang, kena tunggu sekang musim panas heyyhh..,jadi wak beli satu pokok je yg blom munger jugakks ahhhks

Nota lain. Psl gadisbunga, sebenarnye biler gugel wak ade jumper 3 bloggerS ye pakey nama 'gadisbunga'.., naper? XX pecaye? tapi sorang jer yg ori..,hewwhewww2

Note. Project 50:- 50 days, 50 photos with a 50mm lens. Simple concept but to actually complete this project at a reasonable standard takes some serious dedication, personal motivation, oh & good friends help too. - Rick Nunn

Please click Readmore to see more pictures on this entry.., 





⇧ African Red Gerbera Daisy, Sungai Buloh Nurseries. ©2012 WakGelas™


⇧ Dianthus, Sungai Buloh Nurseries. ©2012 WakGelas™

⇧ Torenia (Wishbone flower) not bunga Telang (Clitoria ternatea, butterfly-pea, blue-pea, and cordofan-pea), Sungai Buloh Nurseries. ©2012 WakGelas™

⇧ Chrysantemum, Sungai Buloh Nurseries. ©2012 WakGelas™

⇧ Sunflower (Helianthus annuus), Sungai Buloh Nurseries. ©2012 WakGelas™

⇧ Barrel cactus small, Sungai Buloh Nurseries. ©2012 WakGelas™

⇧ Orchids, Sungai Buloh Nurseries. ©2012 WakGelas™

45 comments:

  1. Aha...wak gelas dh jadi wak bunga.. hehe..
    Mmg tajuk wqk hari ni gempak.. Gamba macam biasa, mmg cantik..nampak bunga lagi cantik dan segar je..teruskan ye wak.. Esok jadi wak kereta lak?

    ReplyDelete
  2. terkezutt jap baca tajuk N3... huh..

    by the way sunflower bunga pujaan hatiku

    ReplyDelete
    Replies
    1. wak pon sukak sunflower jugakkk.. aHHHKs

      Delete
  3. Saya pun tersembur air kopi dlm mulut baca tajuk entri wak...saya tak suka tanam bynga, tak de masa nak membelainya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dh masukkan kopi balik dlm molot mak blomm.. ahHHhaa, baek belai orglen mak kannns

      Delete
  4. sunflower takde ke wak? kekekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. gambir no 6 tu bukan sunflower ke cik eza? uhhUUu

      Delete
  5. intan baca entry wak sorang2 boleh tergelak sebab apa tau, sebab intonasi baca intan dah macam ala2 jawa gitu..hak hak..siapa yg betul2 original gadisbunga itewww

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuma gadisbunga yg ori je yg tau nama-nama bunga.. naper? X pecaye?

      Delete
  6. sentap gb... :)

    patut wak beli je nanti bila dah ada yang berbunga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laa, matcham nk kena ripit nii.. IIHikks

      Delete
  7. mahal ke wak pokok bunga sundal malam tu? saya pun dah lama berazam nak menanam bunga balik setelah sekian lama..tengah mencari-cari pokok bunga yang cantik dan senang jaga...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. pokok blom bunger lima hinggit, kalo de bunge lapan hinggit.. kat sungai buloh banyakk makk.. EHhhee

      Delete
  8. hahahahhaa...tersedak GB!

    Serius eh ada 3 blogger pakai nama GB tu? ekekekekke

    ReplyDelete
  9. bunga torenia tu pewarna nasi kerabu tu kan. kalau tak silap la :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. bunga telang pewarna nasi kerabu makk, kalo bunga torenia ni leh terai jugak tapi kalo ciritbirit jgn salahkan wak pulakkk.. ahhHKs

      Delete
  10. Cantiknya bunga2 tu... sunflower paling cantik

    ReplyDelete
    Replies
    1. cantik kan sunflower, wak pon sukakk.. aHHaKs

      Delete
  11. nanti dh berbunga jgn lupa kasi tunjuk ek...nak tgk jygak mungger nya... gmbar bunga2 yg cantik semua ni wak tgkap pakai lens aper ek? nak berguru dgn wak sikit hahahah...sy pasti semua org bila tgk gmbar bunga2 yg wak tgkap ni hati boleh berbunga riang

    ReplyDelete
    Replies
    1. aiyooo cikpuan adrenalina tuu, kan wak dh tulis projek lens byk kali atas tajuk tuu.., nampak X nampak?

      Delete
  12. cantik gmbr bunga2 nye wak..gambar gades bunga nyee mana? hehe patut tukar wak tajuk nyee wak Mat bungaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. gades munger semua malu nk gambor dgn wak nii..iIHHikks

      Delete
  13. Gambar bunga yang purple sangat cantik!

    ReplyDelete
  14. kalau tak silap, bunga torenia tu digunakan dlm m'buat nasi kerabu

    ReplyDelete
    Replies
    1. wak mintak maap ye kalo silap, yg buat nasi kerabu tu bunga kacang telang (Clitoria ternatea) ..,

      Delete
  15. ceh, ingatkan wak shot gamba dgn GB. hahaa

    ada ya pokok harum sundal mlm tu..tak tau pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aiyokk mbakyuu, abes filem Pontianak Harum Sundal Malam tau tak makk? ahhhAa

      Delete
  16. cantik2 bunga nie..terpesona mata melihatnya.hiks

    ReplyDelete
    Replies
    1. timekasehla mak kutu sukak pic wak tuuu.. uhhhuu

      Delete
  17. tak sabar nak tgk bunga harum sundal malam tu..hihihi..suspen baca tajuk..ingatkan GB tadi..hihihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ramai gadisbunga dlm internet ye makk.., jgn perasanla fulakks.., ahhAkks

      Delete
  18. wak wak...tajuk entry yg menyeramkan..hihu
    cantik2 pic bunga tu wak..saya sker :)

    ReplyDelete
  19. tajuk gimik je makk, janji mak sukak gambr wak tuuu.. ehheeeE

    ReplyDelete
  20. Replies
    1. sukak suki wak je cikk Hani yee.. ehHHee

      Delete
  21. cantik semua gambar-gambar wak, bagilah tips sikit :)

    ReplyDelete
  22. ea?? jap nak gugel gak....tak sangka ramai gadis berbunga kat mesia ni...hhuehue...

    ReplyDelete
  23. sejuk mata tgk gambar2 tu wak oii..hahha

    ReplyDelete

Assalamualaikum kengkawan wak sumer2larr.,Sila larr berkomen kalo de blog.., jagalah tatasusila tuturbahasa adab juger yee.. ammvoiii