Followers

Monday, December 3, 2012

PROJECT 50MM - DAY 10 (WAK SABAH)

⇧ My father. ©2012 WakGelas™

Semlm wak dh balik kmapung ziarah bapak wak yg uzur kat umah adik lanang wak.., Masih boleh berjalan, masih boleh bercakap agak jelas.., Ingatan pon masih mantap, smpi bila wak citer psl baru balik dr Pontianak, cepat2 dia ckp dia pon penah smpi Balikpapang .. uhhuu

Pascanota. Kalo ikut ic Umur bapak wak ni dh masuk 90 tahunn, tp bapak ckp dia lahir sebenarnye awal dr tuuuh.., Psl gelaran 'Wak Sabah' sbb dia penah merantau gi Sabah mencari rejeki, bila balik semenanjung dan beli tanah kampung orang kampung pon panggil dia gituu..,Kalo panggil nama betul orang kampung X kenal yee..

Note. Project 50:- 50 days, 50 photos with a 50mm lens. Simple concept but to actually complete this project at a reasonable standard takes some serious dedication, personal motivation, oh & good friends help too. - Rick Nunn

30 comments:

  1. Semoga bapak wak sentiasa berada dalam rahmatNya, amin.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..
    wak masih ada bapak untuk di ziarahi..
    nisah doakan semoga embah ni sentiasa sihat hendaknya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah dn timekaseh cikpuan nisah tuu

      Delete
  3. seronoklah ^_^
    gambar bapak nampak sihat . alhamdulillah .

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah syukur gak.. timekaseh cekbolat tuuu

      Delete
  4. semoga bapak wak diberikan kesihatan..

    ps: kenapa Wak Sabah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. timekaseh abg doc tuu..,

      ps: sbb dulu penah merantau ke Sabah bahh

      Delete
  5. Berapa umur bapak wak?
    Semoga dia sihat sokmo.

    21/12 ni cukup 5tahun arwah abah meninggal :-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ikut ic umur tahun ni genap 90 tahun .., tp dia bilang dia lahir drpd tuuu.., uuHHU

      psst. alfatihah wat arwah abah dekdaa tuuu

      Delete
  6. Alhamdulillah bapak wak diberikan tubuh badan yang sihat hingga kini...orang dulu-dulu umur dah banyak pun masih sihat..orang sekarang baru 30an penyakit banyak dah hinggap huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah waK pon syukur jugakk..

      Delete
  7. Alhamdulillah...selagi dia masih ada jadilah anak yang berbakti. Aina kehilangan kasih sayang ayah sejak berumur dua tahun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sodey kann kalo dh yatim piatu xde emak bapak.. UUhuuu

      Delete
  8. Replies
    1. gi laa balik terjah ayah tuuuu.. UUhhuu

      Delete
  9. ala2 sebaya bapa saya juga ni..

    moga bapa wak sentiasa berada di bawah rahmatNYA

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin dan timekaseh atas doa syiela tuuu..,

      Delete
  10. sangat suka ngan gambar ni...tetiba teringat dengan arwah ayah....moga ayah wak sentiasa sihat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah dan timekaseh ye mummycute tuuu..,

      Delete
  11. sabah tu kg sy tau :)kesian kan tengok orang tua-tua? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita semua akan tua suatu hari nanti bahh.. uuHHuu

      Delete
  12. baguslah rajin jgk2 parent di kg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tanpe mereka saperla kita kaann.. uuHhuu

      Delete
  13. semuga bapa WG dipanjangkan umur olih Allah.. amin..ehem dah 90 tahun umur dia..

    ReplyDelete
  14. Hampir sebaya nenek saya ni rasanya.. Tapi nenek saya sejak tengah tahun lepas mula tak kenal anak cucu sikit2..
    Smoga ayah wak sentiasa dirahmati Allah dan sihat.

    ReplyDelete

Salam,

pecah kaca pecah cermin,
lepas baca harap komen