Followers

Thursday, December 20, 2012

PROJECT 50MM - DAY 27 (GROBOG)

⇧ Books I bought last night. ©2012 WakGelas™

Semalam pas keje wak berlarian terus The MInes yg de Big Bad Wolf Book Fair 2012 tuuu.., Nmpk cam menarik gempakz jee.., Tp memey indah kabar dr rupa kann..,wak kan bukan penggemar baca novel2 cintan cintuunn bagaii bRomen jugakkk uhhuUUuh.., Tp bila wak dh smpi dh nk tutup pon wak sempat beli 3 buah buku jeer.. eehHH 

Dan wak pon baru perasan gak, selama ni dari wak kecik smpey dh berumur skit ni wak memey ingat grobog (gobok gerobok) bahasa Jawa tu lemari (almari) tempat simpan pakaian tapi bukan heyyyh, grobog sebenor2nye yelah kotak besar tempat isi barang2 berharga zaman dulu2 yeee.. Nak simpan anakdara dlm tu pown boleee.., ehHHHe

[+ David Smith & Company - Antique Javanese Grobog Chest]

Pascanota. Kamus Dewan. gerobok1 almari utk menyimpan makanan. 2 peti utk menyimpan pakaian.

Note. Project 50:- 50 days, 50 photos with a 50mm lens. Simple concept but to actually complete this project at a reasonable standard takes some serious dedication, personal motivation, oh & good friends help too. - Rick Nunn

54 comments:

  1. Rasanya yg almari tu gerobok Wak. Betul ke?

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. ukiran orang jawa dulu2, sekang dh jadik klasik ye matatajam.. ehHHee

      Delete
  3. ooo gobog tu bukan maksud lemari je ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin dh terbiasa dgn sebutan gobog dan lemari sampey keliru gituu.. uHHhuu

      Delete
  4. salam wak,
    gobok dlm bhsa jawa almari wak,betul dah tu,timekasih ye wak sudi dtg,dtg lg ye,saya hidangkan aiskrim walls,hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. wak dh datang, mana eskrem walls nyee.. uwahh

      Delete
    2. untuk santapan mata wak aje tu,wak tgk picnye aje ye,hehehe
      timekasih wak

      Delete
  5. Nampak mcm nak ke London tu...
    Kapan mahu berangkat Wak?

    p.s Johor cuti lagi hari ni Wak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. johor memey cuti arini doc.., klenet kulaijaya bukak ke arini ? ihhIks

      Delete
  6. bahasa kelantan pun panggil grobok jugak.. hehe :D

    ReplyDelete
  7. yeke wak.. org joho panggil grobok tu maknenye almari hehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laa, org johor je panggey grobok untuk almari lemari tu jugakkk.. ahHHKs

      Delete
  8. ye ke wak? saya sejak kecil panggil almari gerobok je wak...kita salah ke mat saleh salah wak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la sama kita.. ehhhee, kita betul jugakk.., abes yg kota besar tu tempat simpan barang2 tu panggil apa erk mak?

      Delete
  9. hehehhe, hari ni anna blajar 1 bahasa.. tq wak.. ^___^

    ReplyDelete
  10. elek.. kata x peminat tpi beli 3 buah... pe kes tu.. heheheh
    p/s: perli cik en diet ye.. jahatnye.. heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. wak x minat baca buku novel sgt.., wak beli yg wak minat jeer..,tp X byk pilihan yee

      Delete
  11. Allaa... saya tak sempat nak pergi the mines.. borong novel cintan cinton..

    Grobog tu tempat isi harta karun keee???

    ReplyDelete
    Replies
    1. book fair the mines abes 23 nov yee.. weekend nii .., byk bersepah buku novel cintan cinton bRomen bagaiii jujgakkk..

      grobog xLeh nk isi hati kat dlm tu yee.. ammboiii

      Delete
  12. Replies
    1. ahhha, buku2 yg X laku je yg juall,, baek gi Kinokuniya ye kak TasekMe tuuuu.. kahh

      Delete
  13. kalo kat teganu gerobok tu = lemari la maknanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betulla jugak tuu, sbb kita X pakey gerobok kotak barang2 yg besar gedabak tu kannn.. ehHHe

      Delete
  14. salam Wak Gelas...
    Kabare dino iki..?
    Dolan dolan isuk ....wes sarapan ke...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam mbakyu sing ayu kuwi, wes wes sarapan wedang jarang kambek godok ubi wahee.. ahhhaa, wak ngapusi wak ngapusi

      Delete
  15. org dewasa mmg pgl grobok...kita muda2 pgl lemarii wak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahhaha, org muda2 Xleh makan leher ayam jugakk nnti ko kawen sanding atas pelamin teleng pale susahhh.. ahhKs

      Delete
    2. haha
      org tua pun jgn mkn leher ayam jgk mmg tak teleng pale tapi nty senang dpt penyakit. ayam org injecttttt kat leherrr wak ;)

      Delete
    3. ammboiii sonoknyer nk kawen yee.. ehhh

      Delete
    4. lambat lagi wak..boleh bagi calon ? boleh percepatkan skettt hehe

      Delete
    5. aiseh lmbt lg ke? kata nk tunang tuuuui.., uuhhuuu

      Delete
  16. Cantik hasil dari 50mm, memang teringin nak beli lens ni.. :)


    p/s: wak, memang MJ dah menang hadiah Nikon tu, boleh tengok entry ni
    Alhamdulillah Wak, rezeki memang menang hadiah ni..

    Boleh baca di entry ni
    http://normj1001.blogspot.com/2012/05/hadiah-termahal-dalam-berblog-kamera.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. beli je kak jgn X beli lens 50mm tuuu,better amek f/1.4 yee.. ehhHHee

      wak dh baca kak menang d90 tuu., wahh pengsan 2 minit wak nii.., ihHIks

      Delete
  17. - Indah kabor dari rupa serigala jahat tu? Okaylah..takyah saya pergi..wakakaka...

    - Wak nakgi London ke 2013? :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. baek doc gi kinokuniya klcc jakk.,, matcham2 lagi adoo.. ohhhooo

      Delete
  18. saya ada gerobok baju dengan gerobok pinggan mangkuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. abes sudip senduk mak letakkat gerobok lemari maner? ekkkE

      Delete
  19. mesti besar gobok wak kan. xyah susah2 beli byk2 gobok hihihihi

    ReplyDelete
  20. buku london photo guide tu..
    xlama lgi fly ke london la tu.. hihihi

    ReplyDelete
  21. ha, kat umah mak kat kampung dulu ada gerobok pak awang (yang ada jaring pada pintu untuk sistem pengudaraan) buat simpan makanan, sekarang susah nak jumpa n mak punya pon dah buang taun lepas... tahan 30 tahun tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. jaring yg kaler ijo mak kann.. ehHHe,, nostalgia tuuu

      Delete
  22. trimas mampir nggon ku...wah..fotografer yo wak ki? podho lah koyo ku

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala kang hemy., wak kok udhu fotografer.., timekaseh jugak iso mampir ning pondok bodol wak iki yoo

      Delete
  23. kesian anak dara yang kene simpan kat dalam tu...hewhewhew~

    ReplyDelete
  24. saya biasa sbt almari jer..pas kawen ngan org ipoh baru tau gerobok tuu...hahahah..

    ReplyDelete
  25. sume dok cite pasal buku je ni. ada pesta buku eh?

    ReplyDelete

Salam,

pecah kaca pecah cermin,
lepas baca harap komen