Followers

Friday, May 17, 2013

PASAR SATOK


▲ Ikan Terubok. Pasar Satok, Kuching. ©2013 WakGelas™

Kemaren masa wak gi Kuching sekejap je pon ramai kawan2 wak yg tanye.., ada beli ikan terubok masin takk? ahHHKs

Beukan setakat ikan terubok masin ye makk,. telor ikan terubok pon ado.. kek lapis buat bulan lepas yg hapak pon adoo.., uhHHUuu




OOpps.., gambier sarawak tu wak interprem jakk..,ahHKs .,bukan wak yg beli TAPIII


▲ Telor Ikan Terubok. Pasar Satok, Kuching. ©2013 WakGelas™


▲ Kek Lapis Sarawak. Pasar Satok, Kuching. ©2013 WakGelas™

⇧ HOVER OFF (GAMBIR ASLI SARAWAK), HOVER ON (THE INSTRUCTIONS, 18SX). ©2013 WakGelas™


24 comments:

  1. kek lapis tu mengetarakan jiwa lah wak....

    wak ni tayang gambir tu msti borong tu kan...

    ReplyDelete
  2. ikan terubok tu sedap tapi manyak tulang....

    ReplyDelete
  3. cantiknya ikan tu tersusun...fresh lagi tu wak

    ReplyDelete
  4. gambir sarawak tu wak beli tak...hahahaa...

    ReplyDelete
  5. sejak dua menjak ni , reseki Wak memang murah betul larrrr.... Asyik dapat hadiah jer ...

    ReplyDelete
  6. hahahah wak beli gambir ke???? dah tua2 sakit gigi gak yerk...:) telur ikan terubuk lg mahal dr ikan terubuknya....beli je lah telur ikan merah, murah, rasa pown sedap gak....

    ReplyDelete
  7. saya biasanya masuk sarawak cari ikan sultan perghhhhhhhhhhhhh sedap lagi dari terubok HEHEHEHE

    ReplyDelete
  8. lama tak mkn ikan terubuk masin tu.........
    gambir serawak pun wak beli......... hu3

    ReplyDelete
  9. Assalam wak..

    bunda kan rinduuu sgt nk ke Sarawak..pernah tinggal kat sana selama 10 thn dan pernah bersekolah kat sane... anak pertama n ke dua bunda pun di lahirkan kat sane...

    Rindu Pasar Satok, terubuk masin, mee kolok, laksa sarawak, kek lapis, Kpg Budaya Sarawak, India Street, Jambatan Gantong(ntah ada x lagi?) Bandar Kuching, Electra House, Tasik Biru, Penerisen Camp Bt 8, Green Road Sec School, Hosp Bsr Kuching dan Kpg Hj Baki......

    Semua tu dalam kenangan..nostalgia..

    ReplyDelete
  10. Kek lapis India satuuu!! sedap tau... ada cokelat cadbury kat dalam

    ReplyDelete
  11. Ikan terubuk masin tu mmg takde jual kat Semenanjung ke Wak?

    Tak terbayang apa 'feel'nya sapu gambir tu kat situ...kah kah kah..
    Nak power, rajin2 exercise kasi stamina tip top..jaga makan...jgn hisap rokok....Tapi depa takmau buat yg ni...sibuk carik gambir...sibuk carik gelang kanda...kah kah kah

    ReplyDelete
  12. gambir tu sama ke gambir buat makan sirih?

    dulu gi kilang kek lapis dayang salhah, kita org makan yg display sampai kenyang, hahaha
    tapi lepas tu borong dlm 20 jenis (org kirim). Tak patut le kalau dah melantak tapi tak membeli kan..

    ReplyDelete
  13. ikan terubuk murah giler!!!! sedapnyaaa...

    ReplyDelete
  14. Salam Wak ..
    Lama cma tak mkn ikan terubuk bako.. best mkn, tapi tulangnya..ampun!
    oho...cma tak mkn telur terubuk masin mahupun terubuk masin..ngeee~~~
    Kuih lapis tu dpt yg lemau ye wak..nasiblah bdn.. hihi.. :p

    gambir tu mmg terkenal kat sana.. hahah.. :p

    ReplyDelete
  15. Oh ye..cma dah terima kiriman wak.. byknye dpt gift! mcm tau2 je cma minat FM..hehe
    terima kasih wak! semoga murah rezeki hendaknya... :)

    ReplyDelete
  16. ABC SAtok tak cuba wak? sodap.

    ReplyDelete
  17. Nostalgia pulak tengok gambar2 ni Wak, rindu Kuching.

    ReplyDelete
  18. sedapnya telurt terubuk, kek lapis pun sedap..bestnya serawak

    ReplyDelete
  19. Terima kasih singgah sejenak di damak....

    ReplyDelete
  20. Antara barang yang wajib dibeli jika ke sarawakkan wak.

    ReplyDelete
  21. Saya teringinnn nak makan telur ikan terubuk tu. Katanya mahal yer Wak...?

    ReplyDelete

Salam,

pecah kaca pecah cermin,
lepas baca harap komen