Followers

Monday, May 6, 2013

MAKAM TOK JANGGUT


▲ Kampung Pasir Pekan Hilir, Wakaf Bharu, Kelantan. ©2013 WakGelas™

Pas dari Masjid Beijing di Rantau Panjang, wak pon merempit jugak ke Tumpat dan mencari makam Tok Janggut yg agak mencabar heyyyh.. sbbnye takdok papan tanda arah jugakks (ape baranggs),.kena tanye satu dua oghe penduduk kampung yg akhirnye jumpo dan amek gambiran sekeping dua dohhh..

[+ link: Tok Janggut]





▲ Kampung Pasir Pekan Hilir, Wakaf Bharu, Kelantan. ©2013 WakGelas™


▲ Kampung Pasir Pekan Hilir, Wakaf Bharu, Kelantan. ©2013 WakGelas™


▲ Kampung Pasir Pekan Hilir, Wakaf Bharu, Kelantan. ©2013 WakGelas™

14 comments:

  1. No wonder lah aasyik menang contest jekk heeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. untung sabut timbul je cikKak JM .,aHHKss

      Delete
  2. Replies
    1. segar bugar tengok gmbr munger ke makk.,ahHKs

      Delete
  3. Senegeri setanah pun saya tak pernah sampai sini.... gigih ye Wak jejaki sejarah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. selagi hayat dikandung bodi yee.,,ehHHee

      Delete
  4. Tok Janggutlah pahlawan Melayu penuh sejarah
    Menentang penjajah dgn mempertaruhkan jiwa dan darahnya
    Demi maruah agama dan tanah airnya

    Masih terbayang gambar jenazahnya diusung di seluruh kota
    Untuk menakutkan pengikut2nya...

    Tkasih Wak kerana menunjukkan pusaranya
    Al-Fatihah buat rohnya.....

    ReplyDelete
  5. cantik wak...... suci bersih jer tempat tu dipelihara.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. yep bro, dijaga sokmo.. kat luar makam taik lembu banyak tapii..,iHHikks

      Delete
  6. alfatihah..
    baru tahu sejarahnya Tok janggut ni wak
    tq terima kasih kerana melahirkan ingatan saya utk mengingati sejarah ini

    ReplyDelete
  7. Wak pi kelate, tak terai NASI ULAM CHEKGU kah?

    ReplyDelete

Salam,

pecah kaca pecah cermin,
lepas baca harap komen