Followers

Tuesday, November 26, 2013

WAK DAH GI HAJI?


Alfatehah to Abdullah Alang, a sms from Kamsol. ©2013 WakGelas™

Salam dino Seloso hari Selasa yo kengkawan wak sumer2lahh., ;-p

Kemaren petang wak de trime status FB wak kata kawan lama wak dh meninggal dunya. Matcham X pecaya pulak, rasanye baru ituari wak nmpk arwah borak2 sihat walafiat tapi nmpk stress dgn urusan keje jugakk., uHHUuuu

Nak dijadi citer, pagi2 keesokkannya slps trime brite tuuu.., kat pejabat adela kawan sekerja wak ni, En Z (bukan nama sebenar) kecoh gak citer yg sama., tapi wak perasan dia salah paham., dia ingatkan bro Kamsol yg updet FB status yg meninggal pulakk., x ke haru., tapi wak terangnkan keadaan bhw bukan Kamsol tapi Dollah yg bebienornyer., barulah keadaan menjadi pulih spt sedia kala adenyerr.,

Sambil tu sempat gak berborak2 psl umur memasing pon dh lanjut., sorang2 kawan2 (KENALAN) dh pegi selame2nyeer.,biler2 je kalo ajal maut rejeki jodoh (dan jodoh lagikks) semua Allah tentukann., kanns, dan kuarlar soklan cepumasnye yg bebunyik, 'wak dah gi haji ko blomm?' .,UUHuuuu

24 comments:

  1. macam-macam cerita dengan status fb kan. Wak dah gi haji ke belum?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu larr., dgn status fb pon kita kene hati2 gak., xleh nak sembarangan semborono jakk amek tangkap muat kanns., sampai orang yg updet status FB pon disangkakan dh mati padahal dia yg tolong war2kan pd semua org.., uHHUuu

      Delete
  2. kite datang darinya wak..pergi pon menghadapnya jugak..dia juga yg akan menjempot.masa nya kite sume xkn tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. betulla tu TB (ko nih laki ko tino ko??)., dan memey kita X tahu bila ajal kita tiba.. ajal itu akan dtg bila bila masa sahaja.. so lebih afdal kalo sblom tdo kita memgucap dahulu :)

      begitu jugak dgn jodoh kita memasing kanns.., hewhew2

      Delete
  3. Kalu boleh, memang la nak pegi Haji cepat cepat, kan Wak?

    Salam takziah atas pemergian kawan Wak tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tetibe wak teringat hadis daripada Ibn ‘Abbas RA bahawa Rasulullah SAW bersabda:

      “Rebutlah lima perkara sebelum datangnya lima perkara; masa muda sebelum datang masa tua, masa sihat sebelum sakit, masa kaya sebelum datangnya masa sempit (miskin). Masa lapang sebelum tiba masa sibuk, masa hidup sebelum tiba masa mati.” (Riwayat al-Hakim dan al-Baihaqi)

      Delete
  4. tepuk dahi jugak cikda wak.. takkan la org yg dah mati tu g update status kat FB.. haru sungguh..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tularr kekadang kita pon baca sambil lewa je status FB ghituuu., pastu citer pulak yg bukan2 jugakkk.,ahHKs

      Delete
  5. Replies
    1. bukan dgn setakat baca FB je kene hati-hati., memandu jalanraya pon kene hati2 jugakks., ehHHHEe

      Delete
  6. Jawab lah...kalau ada rezeki Wak sampai sana..In Shaa Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. psst. cik JM yg jelitt tu xtau xper.,iHHHKs

      Delete
  7. Tahun berapa turn wak pi haji? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo ikutkan ituari turn wak p haji tahun 2036 (23 tahun lagikks).., tapi wak dh p tahun 2011.. bolee ghituuu.,alhamdulillLah

      Delete
  8. Salam Takziah buat kawan Wak tu ye..Al-Fatihah...
    apa yg pasti Mati itu rahsia Allah tapi pasti...;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. timekasehh makk., dan sama2lar kita ingat mengingati sesame laenns jugakks.,uHUUuuu

      Delete
  9. Al Fatihah buat sahabat wak tu ya...

    ReplyDelete
  10. Salam Wak..
    إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ)
    Salam takziah atas perginya kenalan wak tu..
    aduhai..tetiba tersentap hati bila wak kata *sorang2 kenalan kita dah pergi utk selamanya*
    turn kita..? huhu..

    media sosial klu disalah guna haru... bila disalah faham lagi haru.. huhuh...
    al-fatihah

    eh.bukan ke wak dah g haji..?

    ReplyDelete
  11. Suami saya bertahun2 tunggu panggilan haji...ada duit nak pi dgn swasta pun sama tunggu2 jugak...

    Jodoh? Berani lagi ke berjodoh2 wak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo duit dh byk dlm sehatus hibu hinggit pakeyla pakej siti norhaliza gerenti dapat gi jugakk ghituuu..,uHHUuu

      Delete
  12. salam takziah buat kawan Wak tu....sekarang ank pergi haji kena tunggu lagi 50 tahun....!

    ReplyDelete
  13. Alhamdullilah....Wak dah selesai hajinya..tak silap saya tahun 2011 kan..Wak siap update kat blog lagi..
    Doakan rezeki saya murah ya wak...moga dpt ke sana juga..

    ReplyDelete

Salam,

pecah kaca pecah cermin,
lepas baca harap komen